Метрологія Викладач: _____старший викладач_Зайцев Віктор Миколайович 1. Опис кредитного модуля
Анотація дисципліни Метрологія Вступ. Предметом навчальної дисципліни є - метрологічні основи та конкретні методи формування вимог до точності виготовлення та встановлення функціональних зв’язків між окремими частинами засобу вимірювання; - вивчення метрологічних характеристик приладів, методів обчислення похибок та шляхів підвищення інформаційної здатності засобів вимірювання; - основи забезпечення єдності системи вимірювань, метрологічного забезпечення виробництва; - структура метрологічної служби, основні її структурні елементи та задачі. Навчальна дисципліна базується на попередньо вивчених курсах, а саме : Математика: математичний аналіз, теорія ймовірностей, математична статистика, теорія множин, програмування, математичне моделювання, алгоритмізація. Фізика: механіка, коливання та хвилі, гази, електромагнітні явища, геометрична оптика та інтерференція світла, лінійне розширення тіл при нагріванні. Теорія механізмів: передачі, тертя, статичні і динамічні характеристики механізмів. Деталі приладів: з’єднання, передачі, характеристики міцність, граничні навантаження. Нарисна геометрія та приладобудівне креслення: єдина система конструкторської документації. Опір матеріалів: основи теорії напруженого та деформованого станів, динамічні характеристики та параметри стійкості балок, стержнів, оболонок різних форм. Матеріалознавство: конструкційні матеріали, їх властивості, залежність характеристик міцності від умов застосування. При викладенні вищезазначених розділів загальнотехнічних дисциплін слід пов’язувати розглянуті питання з вимогами до елементів приладів, системно підходити до комплексного забезпечення високого науково-технічного рівня розробки приладів. Системний підхід у викладання передбачає прийняття оптимальних рішень при визначенні потрібних властивостей матеріалів, які застосовуються, конструктивних і схемних рішень, прийняття раціональних уніфікованих рішень. 1. Мета та завдання навчальної дисципліни 1.1. Мета навчальної дисципліни. Метою навчальної дисципліни є формування у студентів здатностей: - застосування єдиної міжнародної системи одиниць вимірювань; - визначення метрологічних характеристик приладів і вимірювальних систем і методів їх розрахунків; - визначення похибок засобів вимірювання, методів їх обчислень та шляхів зменшення; - обробки результатів вимірювань та виявлення похибок; - проведення метрологічної атестації засобів вимірювання; - аналізу метрологічного забезпечення виробництва. 1.2. Основні завдання навчальної дисципліни. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти після засвоєння навчальної дисципліни мають продемонструвати такі результати навчання: знання: - теорії технічних вимірювань; - особливостей побудови засобів вимірювання та їх метрологічних характеристик; - основних форм перетворення вимірювальних сигналів; - похибок засобів вимірювання, їх причин та методів зменшення похибок; - методів обчислення похибок; - теорії вимірювань; - метрологічної атестації засобів вимірювання; - метрологічного забезпечення виробництва. уміння: забезпечувати метрологічне супроводження технологічних процесів виробництва приладів та їх елементів; застосовувати методики проведення вимірювань та досліджень параметрів виробів; проводити дослідження і вимірювання параметрів виробів; володіти методологією вибору засобів вимірювань і обробки результатів. досвід: слід пов’язувати зазначені знання і уміння в рамках системного підходу до комплексного забезпечення високого науково-технічного рівня розробки приладів. |