Додатковий курс фізики
Викладач: _____к.т.н., доцент_Нікітін Олександр Костянтинович 1. Опис кредитного модуля
Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Мета навчальної дисципліни Метою навчальної дисципліни є формування у студентів здатностей: - використовувати основне рівняння гідростатики при вирішенні питань, пов’язаних з експлуатацією рідинних засобів вимірювання тиску; - використовувати закон Паскаля при експлуатації вантажнопоршневих манометрів; - використовувати закон Архімеда при покращенні засобів вимірювання кількості рідини в ємності; - використовувати закон сполучених ємностей при експлуатації рідинних манометрів з видимим рівнем; - використовувати окремі положення гідродинаміки (рівняння Бернуллі, характеристичне число Рейнольдса) при визначенні параметрів потоку рідини; - приймати участь в розробці засобів вимірювання витрат рідини з використанням звужуючих пристроїв, твердих нерухомих тіл; - визначати та аналізувати механічні напруження та деформації малогабаритних пружних конструкцій при різних видах навантажень; - визначати та аналізувати параметри стійкості стрижнів у межах пружності при стисненні; - визначати та аналізувати параметри коливань малогабаритних пружних конструкцій. 1.2. Основні завдання навчальної дисципліни Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти після засвоєння навчальної дисципліни мають продемонструвати такі результати навчання: Знання: - основного рівняння гідростатики; - законів Паскаля і Архімеда; - законів сполучених ємностей; - режимів течії рідини; - метрологічних аспектів процесу звуження потоку рідини; - характеристичного числа Рейнольдса; - метрологічних аспектів процесу взаємодії потоку рідини і твердого тіла; - рівняння Бернуллі; - закона Гука; - основ визначення напружень та деформацій в стрижнях при розтягуванні та стисненні; - основ визначення напружень та деформацій в стрижнях при зсуванні / та крученні; - основ визначення напружень та деформацій в балках при згині; - основ визначення стійкості стрижнів в межах пружності при стиснені; - основ визначення параметрів пружних коливань. Вміння: - практично використовувати основне рівняння гідростатики; - практично використовувати закони Паскаля та Архімеда; - практично використовувати закони сполучених ємностей; - аналізувати потік рідини з точки зору режимів течії; - практично використовувати основні положення рівняння Бернуллі; - використовувати закон Гука для визначення напружень та деформацій стрижневих пружних конструкцій при розтягуванні та стиснені; - визначити нормальні та дотичні механічні напруження при розтягуванні, стисненні, зсуву, крученні та згинанні пружних стрижнів та балок; - визначати деформації пружних стрижнів при розтягуванні, стиснені, зсуву, крученні та згинанні; - використовувати теорему Кастільяно; - визначити параметри стрижнів з метою забезпечення необхідної стійкості при їх стисненні; - визначати залежність між конструктивними параметрами пружних конструкцій та параметрами їх пружних коливань. Досвід: - використання основного рівняння гідростатики при вирішенні задач гідростатики; - використання закону Паскаля при аналізі принципових схем і конструкцій приладів з не ущільненим поршнем; - використання закону Архімеда при аналізі принципових схем поплавкових рівнемірів; - використання законів сполучених ємностей при визначенні основних параметрів рідинних засобів вимірювання тиску; - аналітичного визначення параметрів потоку рідини; - використання характеристичного числа Рейнольдса; - використання рівняння Бернуллі при аналізі енергетичного стану потоку рідини; - практичного використання закону Гука; - аналітичного визначення напружень і деформацій стрижнів при їх розтягуванні, стиснені, зсуву та крученню; - аналітичного визначення напружень і деформацій в балках при дії сил та згинаючих моментів; - побудови епюр сил, згинаючих та крутних моментів, розподільного навантаження; - визначення геометричних характеристик плоских поперечних перетинів стрижнів та балок; - практичного використання теореми Костільяно; - аналітичного визначення параметрів пружних коливань. Рекомендована література
|