Конструювання приладів
Викладач: _____к.т.н., доцент_Нікітін Олександр Костянтинович____
1. Опис кредитного модуля
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Загальні показники
|
Характеристика
кредитного модуля
|
Галузь знань_15 Автоматизація та приладобудування _
|
Назва навчальної дисципліни, до якої належить кредитний модуль Конструювання приладів
|
Форма навчання _денна_
|
Спеціальність (код і назва)__151 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології_
|
Кількість кредитів ECTS – _2,5_
|
Статус навчальної дисципліни (ІІ. ВИБІРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ ІІ.1. Дисципліни самостійного вибору навчального закладу)
|
освітня програма __Комп’ютерно-інтегровані технології проектування приладів_
|
Змістових модулів – 3
|
Індивідуальне завдання 88
|
Семестр __8_ -й
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень:___бакалавр__
|
Загальна кількість ____45_год.
|
Лекції __27_ год.
|
Практичні (семінарські) _18_ год.
|
Лабораторні (комп’ютерний практикум) __ год.
|
Тижневих годин: аудиторних – _2,5_
самостійної роботи студента – _1,7__
|
Самостійна робота___30__год.
|
У тому числі на виконання індивідуального завдання __10__год.
|
Вид та форма семестрового контролю:_8
|
- 1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Мета навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є формулювання у студентів здатностей:
- кваліфіковано розробляти кресленики деталей приладів;
- кваліфіковано розробляти кресленики складальних одиниць;
- розробляти відносно прості принципові та структурні схеми вимірювальних перетворювачів тиску, сили та крутного моменту;
- розробляти, відповідно діючим стандартом текстові конструкторські документи;
- необхідних для підготовки дипломних проектів ОКР “ бакалавр ”, що відповідають вимогам методичних документів кафедри Приладобудування.
1.2. Основні завдання навчальної дисципліни
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти після засвоєння матеріалів і основних положень навчальної дисципліни мають продемонструвати такі результати навчання:
Знання:
- основних положень розробки креслеників деталей;
- основних положень розробки креслеників складальних одиниць;
- основних положень подання принципових та структурних схем;
- правил постановки на кресленику деталі розмірів, граничних відхилень, шорсткості поверхні, твердості поверхневого шару, параметрів покриття;
- основних положень розробки текстових конструкторських документів (специфікації, розрахунку);
- основних видів механічної обробки деталей та видів металообробних верстатів;
- окремих положень з’єднання деталей в межах складальних одиниць.
Уміння:
- розробляти кресленики деталей середнього рівня складності;
- розробляти кресленики складальних одиниць середнього рівня складності;
- визначати матеріал для деталей, граничні відхилення, шорсткість поверхонь, твердість поверхневого шару, параметри покриття;
- самостійно розробляти, як типові так і оригінальні складальні одиниці середнього рівня складності;
- розробляти принципові та структурні схеми вимірювальних перетворювачів тиску, сили, крутного моменту;
- розробляти текстовий конструкторський документ – специфікацію;
- пов’язувати конструкторські та технологічні аспекти розробки та виготовлення деталей.
Досвід:
- розробки креслеників деталей середньої складності;
- розробки креслеників складальних одиниць середньої складності;
- розробки специфікацій складальних одиниць;
- розробки принципових та структурних схем вимірювальних перетворювачів окремих механічних величин.
Рекомендована література
Базова література
- Андреева Л.Е. Упругие чувствительные элементы. Издательство Саратовского университета, 1980. – 264 с.
- ДСТУ 2681-94 Метрологія. Терміни та визначення.
- ДСТУ 3651.1-97 – Метрологія. Одиниці фізичних величин. Похідні одиниці фізичних величин міжнародної системи одиниць та позасистемні одиниці. Основні поняття, назви та позначення.
- Емцев Б.Т. Техническая гидромеханика. Учебник для вузов. – 2е изд. Перераб. И доп. – М.: Машиностроение, 1987. – 440 с.
- Корсунов В.П. Упругие чувствительные элементы. Издательство Саратовского университета, 1980. – 264 с.
- Кремлевский П.П. Расходомеры и счетчики количества: Справочник 4е изд. – Л.: Машиносроение, 1989. – 700 с.
- Методичні рекомендації до підготовки та захисту дипломного проекту освітньо-кваліфікаційного рівня “ бакалавр ” / Уклад.: О.К. Нікітін, В.М. Зайцев. К.: НТУУ “КПІ”, 2011. – 112 с.
Допоміжна
- Преображенский В.П. Технологические измерения и приборы: Учебник для вузов. – 3е изд. – М.: “Энергия”, 1978. – 704 с.
- Проектирование датчиков для измерения механических величин / Под ред. Е.П. Осадчего. – М.: Машиностроение, 1979. – 480 с.
- Сена Л.А. Единицы физических величин и их размерности. Учебное Пособие для вузов. М.: “Наука”, 1977. – 335 с.
- Спектор С.А.Электрические измерения физических величин: Методы измерений: Учебное пособие для вузов. – Л.: Энергоатом – издат, 1987. – 320 с.
- Тимошенко С.П. Сопротивление материалов. Том 1. М.: Физматиздат, 1960. – 380 с.
- Шамин В.М. Гидромеханика. Учебник для техн. вузов. – М.: Высш. шк.. 1990. – 380 с.
|