Загальна характеристика Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”. Київський політехнічний інститут (КПІ) було засновано у 1898 році з ініціативи науково-технічної громадськості та підприємців Росії і України як відгук на потреби промисловості південного заходу держави, що бурхливо розвивалася наприкінці XIX століття. У КПІ було відкрито 4 відділення: механічне, сільськогосподарське, інженерне та хімічне. Першим ректором інституту був відомий учений і педагог В.Л.Кирпичов
КПІ працював і розвивався, грунтуючись на кращих традиціях відомих європейських шкіл: Паризької "Еколь політехнік", Аахенського, Віденського, Магдебурзького технічних університетів. В основі цієї системи вищої технічної освіти було поєднання глибокої природничо-наукової та фундаментальної підготовки (з фізики, математики, хімії та інших дисциплін) із загальноінженерною та отримання професійно-практичних навичок на виробництві і в наукових установах. Ці принципи в КПІ закладалися всесвітньо відомими вченими Менделєєвим Д.І., Жуковським М.Є., Тімірязєвим К.А, Кирпичовим В.Л. та іншими видатними діячами того часу, які створили відомі науково-педагогічні школи КПІ, завдяки чому в університеті було підготовлено цілу плеяду видатних інженерів та вчених. Достатньо назвати такі імена, як І.Сікорський – видатний конструктор літаків та вертольотів, Є.Патон – мостобудівник та фахівець в галузі електрозварювання, С.Корольов, В.Чоломей, А.Люлька – видатні конструктори ракетно-космічної та авіаційної техніки, І.Бардін – видатний металург та багато інших.
Активно розвиваючись, КПІ став базою розширення і зміцнення мережі вузів Києва, України. Так, на базі його факультетів та окремих спеціальностей було створено Дніпропетровський інститут залізничного транспорту, Одеський інститут інженерів морського флоту, Харківський текстильний інститут, Українську сільськогосподарську академію, Вінницький політехнічний інститут та ін.
КПІ ім.Ігоря Сікорського – найбільший технічний університет України дослідницького типу, один з провідних університетів Європи та світу. Вже три роки поспіль він посідає перше місце в рейтингу вітчизняних університетів „Топ-200 Україна”, а його міжнародне визнання підтверджує входження до 4% кращих університетів світу за рейтингом QS World University Ranking 2011/12. КПІ є лідером за кількістю програм подвійних дипломів. Серед ВНЗ України він має найбільш широку присутність у глобальному інформаційному просторі (увійшов до 5% кращих університетів світу за рейтингом Webometrics).
КПІ ім.Ігоря Сікорського забезпечує освіту на рівні всесвітньо визнаних університетів як за державним замовленням, так і за контрактною формою навчання.
Сьогодні в КПІ ім.Ігоря Сікорського навчається понад 26 тисяч студентів, в т.ч. 350 студентів-іноземців з 35 країн близького та далекого зарубіжжя, понад 800 аспірантів та докторантів. До його складу входять 28 навчально-наукових підрозділів (10 інститутів та 18 факультетів), 12 науково-дослідних інститутів, 13 науково-дослідних центрів і 1 конструкторське бюро. Наукові дослідження, підготовку студентів освітньо-кваліфікаційних рівнів „бакалавр”, „магістр”, аспірантів і докторантів проводить колектив висококваліфікованих науковців та науково-педагогічних працівників, серед яких 15 дійсних членів і членів-кореспондентів НАН України та галузевих академій наук України, 450 докторів наук, професорів і 1300 кандидатів наук, доцентів, 32 лауреати державних премій.
КПІ ім.Ігоря Сікорського успішно співпрацює зі 165 зарубіжними ВНЗ з 47 країн світу, багатьма міжнародними організаціями (EC, CU, UNDP, UNESCO, UNIDO, WIPO, NATO, EDNES, ICSU, CODATA) та відомими фірмами (MOTOROLA, SIEMENS, FESTO, SAMSUNG, INTEL та іншими), бере участь у виконанні міжнародних освітніх, наукових проектів і програм.
Концепція освітньої діяльності. Головною метою освітньої діяльності є забезпечення особистого розвитку і творчої самореалізації кожного студента, формування здатності навчатися поглибленням співпраці з навчальними закладами і науковими установами, широким залученням вчених НАН України та галузевих академій до навчально-виховного процесу та дослідницької роботи
|